Javítás: 06-95-322-376
Vizsgáztatás: 06-95-520-175
Alkatrész: 06-95-520-111
ITS: 06-30-901-4170

Javítás: 06-95-322-376 I Vizsgáztatás: 06-95-520-175 I Alkatrész: 06-95-520-111 I ITS: 06-30-901-4170 I Fax: 06-95-324-742

Hírek

2023 évi decemberi munkarend





 

Olvassa tovább

Ózongenerátoros fertőtlenítés

Már nálunk is elérhető az ózongenerátoros fertőtlenítés !

Olvassa tovább

A DAF valós körülmények között teszteli a CF Hybrid típust

Olvassa tovább

Már dolgozik a DAF CF 480 8x4 billenőfelépítményes demojármű

Olvassa tovább

Újból elhagyta az első DAF tehergépkocsi a gyártósort

Olvassa tovább

Gépjármű szellőzőrendszer fertőtlenítő akció indul 2020.április 6-tól!

Olvassa tovább

A DAF valós körülmények között teszteli a CF Hybrid típust

A DAF Trucks megkezdte a CF Hybrid valós körülmények közötti tesztelését, hogy mindennapi tapasztalatokat szerezhessen a típussal. A holland szállítmányozási szolgáltató, a Peter Appel jelenleg két ilyen innovatív tehergépkocsit használ a Hollandia szívében található szupermarketeknek végzett áruszállításhoz. Városban a DAF CF Hybrid 100%-ban elektromos meghajtást használ, míg városon kívül tiszta dízel technológiát alkalmaz. Az innovatív tehergépkocsi a városi fuvarozás közben keletkező káros anyagok nullára csökkentésén túl a hosszú távú fuvarozásban is rugalmasságot biztosít.

 

A DAF CF Hybrid tehergépkocsik rendkívül hatékony, 10,8 literes PACCAR MX-11 dízelmotorral (330 kW/450 LE), ZF elektromotorral (75 kW/100 LE, csúcsteljesítmény: 130 kW/175 LE) és a hibrid hajtásláncokhoz készült speciális ZF TraXon sebességváltóval vannak felszerelve. 

Töltés vezetés közben vagy a töltőállomáson                                                                     

A villanymotor egy 85 kWh-os akkumulátorcsomagból kapja az energiát, amely a dízelmotor használata esetén újratöltődik. A dízelmotor működése során az elektromotor generátorként működik, és energiát szolgáltat az akkumulátoroknak. A jövőben az akkumulátort (gyors) töltőállomással is fel lehet tölteni.

Ha az akkumulátor teljesen feltöltődött, a DAF CF Hybrid – a tehergépkocsi-pótkocsi kombináció össztömegétől függően – 30–50 km-es elektromos hatótávolságot kínál, ami több mint elegendő ahhoz, hogy a kipufogóból kiáramló káros anyagok nélkül be- és kihajtson a városba.

Intelligens energiagazdálkodás

A városon kívül a CF Hybrid a tiszta és hatékony PACCAR MX-11 dízelmotorral működik, amely nagy hatótávolságot kínál. A hibrid technológia az intelligens energiagazdálkodásnak köszönhetően további megtakarítást eredményez az üzemanyag-fogyasztás terén. A motorfék és a lejtmeneti sebességszabályozás által generált energiát az elektromotor használja fel a dízelmotor támogatására. Ez mind az üzemanyag-fogyasztás, mind a CO2-kibocsátás szempontjából előnyös.

Hosszabb utakra is alkalmas

„Ügyfelünkkel, az Albert Heijn-nel együtt mindig keressük a módját CO2-lábnyomunk csökkentésének” – mondja Marcel Pater, a Peter Appel Transport flottamenedzsere, akinek cége összesen 680 tehergépkocsival büszkélkedhet. „Bár az elektromos tehergépkocsik a városi áruterítéshez ideálisak, a hibrid technológia a hosszabb utak esetében is előnyöket tartogat. A városban a DAF CF Hybrid teljesen elektromos működésű, a tehergépkocsi dízelmotorja pedig azt jelenti, hogy probléma nélkül eljuthat a hollandiai és külföldi elosztóközpontokba is.”                                                                                                

Napi használatban

„A tisztább jövőt előtérbe helyezve a DAF számára nincs egyetlen kombinált technológiai megoldás, amely ilyen széles körű szállítási követelményeknek egyben megfelelne” – mondta Ron Borsboom, a termékfejlesztésért felelős vezető igazgató. „Ezért tesztelünk különböző technológiákat. A teljesen elektromos meghajtás a városi elosztás jó alternatívája, a tiszta dízel technológia pedig a nagyobb távokra kiváló – részben az új üzemanyagoknak köszönhetően. Hosszabb távon érdemes lesz a hidrogénes hajtást is megvizsgálnunk. A CF Hybrid valós körülmények között végzett tesztje során nemcsak az elektromos/dízel technológia teljesítményét szeretnénk felmérni, hanem azt is, hogy ez a megoldás mennyire megfelelő az ügyfeleink napi használata szempontjából.”